Pojawienie się nowego modelu samochodu, bez względu na to, czy mamy do czynienia z autem luksusowym, czy wersją standardową odbija się głośnym echem w mediach. W programach poświęconych motoryzacji omawia się nowe modele, prezentuje się auto w ruchu, omawia się aspekty bezpieczeństwa. O samochodach wypowiadają się autorytety, redaktorzy prasy motoryzacyjnej, znane postacie z życia publicznego. O prezentację aut prosi się znane modelki, aktorki lub wokalistki. W prawie każdym bloku reklamowym możemy oglądać reklamy samochodów. Reklamy odwołują się do naszych pragnień, marzeń. Pokazywany samochód ma być synonimem luksusu. Reklamy nie dzieją samochodów na wersje standardowe i luksusowe. Katalogi samochodów luksusowych pojawiają się najczęściej przy okazji międzynarodowych wystaw, zawierają opisy marek, zdjęcia pojazd z zewnątrz i do środka. Pokazuje się piękne wyposażenie wnętrza- luksusowe siedzenia, elektronikę, dodatki. Na zdjęciach prezentowane są części składowe, typu: silnik, podwozie, opony, felgi. Wszystkie zdjęcia i opisy mają przekonać czytelnika, że oferowany produkt jest samochodem luksusowym, na który warto wydać większą gotówkę. Artykuły do katalogów aut luksusowych piszą najlepsi specjaliści w branży motoryzacyjnej – od wybitnych projektantów i konstruktorów po mechaników. Zdjęcia wykonują najlepsi fotografowie. Sesje przypominają sesję do katalogów mody.